Driedimensionale folie geeft tijdschriften extra waarde

3 oktober 2016

De ontwerper van de titelpagina van het bedrijfstijdschrift Inspire heeft gekozen voor het gebruik van een speciale 3D-folie om het blad een bijzondere uitstraling te geven. Inspire is een tijdschrift van het Zweedse bedrijf Iggesund Paperboard met vestigingen over de gehele wereld. Met de uitgave van dit relatietijdschrift toont het bedrijf voelbaar en zichtbaar haar kennis en kunde in de papier- en kartonindustrie.

Driedimensionale folie geeft tijdschriften extra waarde

Inspire 33 - 2009

Het zwaartepunt van de informatie in het tijdschrift ligt bij de Aziatische industrie en de vele papier- en kartonproducten die als halffabrikaten en complete realisaties uit landen als China, Japan en Korea bij de klanten in Europa worden afgeleverd. De auteur van het hoofdartikel geeft een beeld van de marktsituaties in die landen. Meerdere auteurs bespreken verpakkingen en andere voorbeelden van producten, die gemaakt zijn van papier of karton van het bedrijf Iggesund of één van haar partners.

De zeer dunne folie met driedimensionaal beeldeffect is gelijmd achter uitgesneden kadertjes. De waarnemer kijkt alshetware in de diepte achter deze kadertjes. De 3D- folie werd ontwikkeld door het Zweedse bedrijf Rolling Optics en heeft dankzij het verrassingseffect succes bij verkoop van verpakkingen of drukwerken die voorzien zijn van dit 3D promotiemateriaal. Voor het gebruik op de voorzijde van Inspire is gekozen voor de cirkelvormige figuren in de zogenoemde geometrische bloem van het leven, één van de oudste gebruikte cultuursymbolen in de geschiedenis van de mens. Een leuke toepassing van 3D!

De moderne 3D-folie vormt het beeld van de uitgave Inspire nummer 33 - 2009. Het relatietijdschrift verschijnt in vijf talen. Voor informatie www.iggesund.com.


Gerelateerde artikelen