Driedimensionale reclame siert voorzijde van stijlblad

26 juli 2016

Op de voorzijde van Nouveau maart 2009 zorgt de advertentie voor Nivea dagcrème voor een spectaculair driedimensionaal bewegend plaatje. Bij het bewegen van de voorzijde van het blad verdwijnt de foto van een mooi opgemaakte vrouw en komt het product van Nivea daarvoor terug met een vloeiende beeldbeweging. Dankzij de moderne speciale lenticulairtechniek is het mogelijk om een driedimensionale indruk van een voorwerp, object of een persoon aan een bepaalde drukvorm mee te geven.

Driedimensionale reclame siert voorzijde van stijlblad

Nouveau met 3D titelpagina

Het oppervlak van het driedimensionaal beeld bestaat uit een groot aantal kleine halfronde kunststofcilindertjes, waaronder door een innovatieve druktechniek vele afzonderlijke beeldjes zijn aangebracht. Daarmee wordt een diepte-effect bereikt of de ontwerper laat een flinke beweging in de beeld op deze wijze realiseren. Het initiatief van Nouveau verdient een pluim en zal zeker andere uitgevers stimuleren.

Driedimensionale reclame siert voorzijde van stijlblad - 2 Driedimensionale reclame siert voorzijde van stijlblad - 3 Driedimensionale reclame siert voorzijde van stijlblad - 4


Gerelateerde artikelen