Driedimensionale reclame siert voorzijde van stijlblad
Op de voorzijde van Nouveau maart 2009 zorgt de advertentie voor Nivea dagcrème voor een spectaculair driedimensionaal bewegend plaatje. Bij het bewegen van de voorzijde van het blad verdwijnt de foto van een mooi opgemaakte vrouw en komt het product van Nivea daarvoor terug met een vloeiende beeldbeweging. Dankzij de moderne speciale lenticulairtechniek is het mogelijk om een driedimensionale indruk van een voorwerp, object of een persoon aan een bepaalde drukvorm mee te geven.
Nouveau met 3D titelpagina
Het oppervlak van het driedimensionaal beeld bestaat uit een groot aantal kleine halfronde kunststofcilindertjes, waaronder door een innovatieve druktechniek vele afzonderlijke beeldjes zijn aangebracht. Daarmee wordt een diepte-effect bereikt of de ontwerper laat een flinke beweging in de beeld op deze wijze realiseren. Het initiatief van Nouveau verdient een pluim en zal zeker andere uitgevers stimuleren.
Gerelateerde artikelen
Te koop in onze webshop
Turkse dinosauruspostzegel in 3D
Gerelateerde webshop producten
Consul - Delft door een andere bril
nu voor € 6,00NUTS The 3D Issue
nu voor € 15,00Berlin 3D
nu voor € 20,00Bildzeitung volledig in 3D
nu voor € 6,00Top 10 populairste artikelen
- Necker Kubus Illusie
- Figuur van Thiéry
- Müller-Lyer Illusie
- Les in het construeren van visuele en optische illusies
- Maak zelf je 3D illusies
- Surrealisme als kunst tussen droom en werkelijkheid
- Fenomeen van trompe-l'oeil en andere optische illusies
- Optisch bedrog in onze visuele waarnemingen
- Op Art Museum presenteert optische illusies
- Kleurrijke prikkels van Jeroen Krabbé