Mediawereld maakt zich op voor driedimensionale tv

2 december 2013

Het mediavakblad Broadcast Magazine is verschenen in een speciale 3D uitvoering. De speciale uitgave 05/2011 was voorzien van twee 3D brillen en wel een rood/cyaan bril voor het kijken naar anaglyfenfoto’s en -advertenties en een kunststof gepolariseerde bril voor 3D ervaringen van 3D tv-producties en 3D bioscoopfilms.

Mediawereld maakt zich op voor driedimensionale tv

Broadcast magazine 5-2011

Op de voorzijde van Broadcast Magazine prijkt Marc Pos in driedimensies. Marc Pos is een bekend en creatief persoon in medialand. In de driedimensionale advertentie van ASTRA maakt de lezer kennis met de mogelijkheden van 3D foto’s in combinatie met advertentieteksten. Inmiddels biedt ASTRA nu al zeven 3D-zenders in de hoogste kwaliteit. Naast gebruikelijk nieuws uit de werelden van de broadcast heeft de redactie gezorgd voor informatie over 3D en de laatste ontwikkelingen in techniek en 3D-registraties. Aan de hand van de inhoud van een introductiecursus door een 3D-specialist van Sony krijgt de lezer een beeld van het maken van stereoscopische opnamen met twee camcorders. Ook maakt de lezer in deze zeer compacte samenvatting al kennis met de praktijk en krijgt enkele praktische tips. In het tweede artikel over 3D in de praktijk zijn experts aan het woord die hebben gezorgd voor de voorbereidingen van een voetbalwedstrijd in 3D. Door hevige sneeuwval is de wedstrijd echter niet gespeeld. Inmiddels hebben zij meerdere ervaringen met 3D registraties van onder andere het concert van Marco Borsato in het Gelredome. De komst van 3D technieken en professionele apparatuur zorgt voor de geweldige groei in het aantal 3D-zenders en -uitzendingen.


Gerelateerde artikelen