Nieuw magazine voor kunst, ontwerp en visuele perceptie

7 juli 2019

Het nieuwe tijdschrift voor kunst, design en visuele perceptie “Eye on Design” is in 2018 gestart met de presentatie van het eerste nummer met 160 pagina’s vol met verrassingen in tekst en beeld in relatie tot ontwikkelingen, innovaties, nieuws, achtergronden en wetenswaardigheden vanuit de creatieve werelden achter de genoemde thema’s.

Nieuw magazine voor kunst, ontwerp en visuele perceptie

Eye on Design Magazine

Telkens is elke uitgave met een uniek eigen ontwerp opgezet en tot nu toe zijn er vier nummers verschenen. Het tijdschrift brengt per jaar 3 nummers uit. Elk nummer heeft een eigen ontworpen titelpagina rondom het symbool van het oog. Zowel de titelpagina als de pagina daarna hebben een uitgestanst rondje voor het bereiken van fascinerend beeldeffecten bij het bladeren in het tijdschrift. De redactie heeft de eerste vier nummers ook een extra thema meegegeven: #1: Invisible, #2: Psych, #3: Gossip en #4: Worth.

Door de keuze voor gastauteurs hebben de uitgaven telkens een internationale uitstraling. Het zijn stuk voor stuk grafische juwelen en lezers krijgen in thematische benaderingen achtergrond artikelen over bijzondere onderwerpen. Zo bespreekt #2 de wereld van het stereogram en het fenomeen van op-art en optische illusies. Veel aandacht is er voor het toepassen van mogelijkheden van druk- en kleurtechnieken.

Nieuw magazine voor kunst, ontwerp en visuele perceptie - 2 Nieuw magazine voor kunst, ontwerp en visuele perceptie - 3 Nieuw magazine voor kunst, ontwerp en visuele perceptie - 4

In #3 is er bijvoorbeeld een artikel over People, een Amerikaans weekblad met meer dan 90 miljoen lezers elke week! Aandacht is er ook voor het stripverhaal en soms gaan teksten van het verhaal ondersteboven verder. Een aanwinst voor ontwerpers, reclamemakers en liefhebbers van illusies.

Eye on Design Magazine is een uitgave van de professionele organisatie AIGA in New York. Info op www.aiga.org.


Gerelateerde artikelen